Inside AdSense Blog

Google'a içeriden bir bakış.

Kazançlarınızı kontrol etme, temel raporlara göz atma veya uyarıları görüntüleme işlemlerini hızlı bir şekilde yapmak mı istiyorsunuz? Mobil arayüzümüzü kullanarak hemen AdSense'te oturum açın.


AdSense, AdMob ve diğer Google yayıncı çözümleri hakkındaki görüşlerinizi bizimle paylaşın

Çarşamba, Ekim 29, 2014 | 05:19

Labels: ,

Görüşleriniz ve önerileriniz, yayıncılara yönelik tekliflerimizi şekillendirmemizde kilit rol oynar. Bu nedenle, altı ayda bir yapılan ve 3 Kasım'da kullanıma sunulacak olan yayıncı anketimizde görüşlerinizi duymak için sabırsızlanıyoruz. Görüşlerinizi paylaşarak sesinizi duyurun ve sizlere daha kullanışlı, daha etkili bir yayıncı deneyimi sunmamıza yardımcı olun.

Bu anketten toplanan geri bildirim, ürünümüze ilişkin yol haritamızı belirlememize yardımcı olması için dikkatle incelenecektir. Son ankette belirttiğiniz öneriler sayesinde, kazançlarınızı artırmak ve hizmetimizi iyileştirmek üzere bir dizi yeni özelliği kullanıma sunduk. Örneğin AdSense'de, dergi reklamlarına ilişkin performansın iyileştirilmesi, AdSense Reklam İnceleme Merkezi'ndeki gelişmiş kontrol filtreleri ve para havalesinin kolay bir ödeme yöntemi olarak daha fazla ülkede kullanıma sunulmas gibi yenilikler sunduk. Ayrıca, Google Analytics'in yeni AdMob'a entegrasyonu ile artık ek analizlere erişiminiz de bulunuyor.

Önümüzdeki haftalarda e-posta yoluyla bir anket alabilirsiniz. Bu ankete katılmak için lütfen aşağıda belirtilen adımları en kısa sürede uygulayın:


İster bu ankete daha önce katılmış ister ilk defa katılıyor olun, performansımızla ilgili düşüncelerinizi bize iletmek üzere vakit ayırdığınız için teşekkür ederiz. Düşüncelerinizi öğrenmek için sabırsızlanıyoruz.

Gönderen: Adriana Satmarean - AdSense Yayıncı Memnuniyeti Ekibi

Reklam İnceleme Merkezi için yeni kontrol filtreleri

Pazartesi, Ekim 20, 2014 | 03:33

Hâlihazırda birçoğunuz, web sitenizde görüntülenen reklamları izlemek ve kontrol etmek için Reklam İnceleme Merkezi'ni kullanıyorsunuz. Kısa süre önce, belirli reklamları aramak için daha fazla seçeneğe sahip olmak istediğinizi belirten görüşlerinizi bize ilettiniz. Bugün, daha da fazla kontrol sahibi olmanızı sağlayacak iki yeni filtreyi kullanıma sunuyoruz.

Benzer görünen reklamları bulun
Engellemek istediğiniz bir reklam saptadığınızda, bununla alakalı reklamları (ör. açılış sayfası veya reklamvereni aynı olan reklamlar) bulmayı seçebilirsiniz. Bu özelliği geliştirdik ve artık "alakalı reklamlar" araması yaptığınızda, benzer görünüme sahip reklamları da göreceksiniz. Bu filtre, izin vermek veya engellemek için benzer reklamlar ararken zaman kazanmanıza yardımcı olabilir.

Reklamları dile göre filtreleyin
Web siteniz uluslararası bir kapsama sahipse, web sitenizdeki reklamlar farklı dillerde görüntülenebilir. Artık, sitenizde yayınlanan reklamları Reklam İnceleme Merkezi'nde dile göre filtreleyebilirsiniz. Örneğin, son otuz gün içinde gösterilen İspanyolca dilindeki tüm reklamları görmeyi seçebilirsiniz.


Reklam İnceleme Merkezi'nde nasıl reklam aranacağı hakkında daha fazla bilgiyi Yardım Merkezi'nde bulabilirsiniz. Görüş ve önerilerinizi aşağıdaki yorum bölümüne girerseniz memnuniyet duyarız.

Gönderen: Robin Schlinkert - Ürün Yöneticisi

Google Görüntülü Reklam Ağı'nda metin reklamlar için mobil cihazlara daha uygun bir görünüm

Cuma, Ekim 17, 2014 | 07:44

Okunaklılık ve görünüm, pozitif bir mobil kullanıcı deneyiminin olmazsa olmazlarıdır. Bu yüzden, metin reklamlarımızın Google Görüntülü Reklam Ağı'ndaki tasarımında bazı değişiklikler yaptık.

Yeni metin reklamlardaki başlık ve açıklama satırları, mobil kullanıcılarınız tarafından artık daha kolay okunabilecek. Reklam açıklaması daha belirgin bir hale getirildiği için, sitenizin ziyaretçileri, reklamın neyle ilgili olduğunu daha hızlı bir şekilde anlayabilecekler. Ayrıca, reklam biçiminin kendilerine sunduğu daha interaktif deneyim sayesinde, parmaklarını ekran üzerinde kaydırarak veya noktaya dokunarak reklamverenin web sitesi URL'sini görebilecekler.


Yeni metin reklamlarımızla tanışmak için hazır olun. Bu tasarım değişikliği hakkındaki düşüncelerinizi AdSense+ sayfamız aracılığıyla bize iletebilirsiniz.

Gönderen: Matt Salisbury - Birden Çok Ekran Uzmanı

Google AdSense, çoklu ekran ile ilgili sıkça sorulan soruları yanıtlıyor

Cuma, Eylül 26, 2014 | 09:31

Yakın zamanda, AdSense Yardım Forumu'nda*, çoklu ekran optimizasyonu hakkında sorularınızı sorabileceğiniz ve deneyimlerinizi paylaşabileceğiniz bir yer olan Going Multi-Screen (Çoklu Ekrana Geçiş) adında yeni bir kategori açtık. Bugünkü blog yayınında, bu zamana kadar en fazla gönderilen ilk 5 soruyu özetleyeceğiz. Soruları ve yanıtları yararlı bulacağınızı umarız.

1. Web sitelerini çoklu ekran için optimize etmek kaynak ve emek gerektiriyor. Bu, yaptığım yatırıma ve harcadığım zamana değer mi?

Evet, çoklu ekrana geçiş her zaman bir günde gerçekleştirebileceğiniz bir şey olmasa da, harcadığınız zamana ve yaptığınız yatırıma değer. Araştırmalarımızda, bu geçişin hem para kazanma hem de kullanıcı deneyimine ilişkin yarar sağladığı görülmüştür. Mobil cihazlar için optimize edilmiş siteler ile yayıncılar ortalama olarak %8 daha yüksek BGBG'ye sahip olabilir ve site trafikleri, mobil cihazlar için optimize edilmemiş sitelerin yayıncılarına göre iki kat daha hızlı büyüme gösterir.** Mobil cihazlar için optimize edilmiş bir siteye sahip olmak, sitede harcanan zamanı ve hemen çıkma oranını artırmaya da yardımcı olabilir.

Ayrıca, küresel reklamverenlerin mobil reklamlara yaptığı harcamaların
2015 yılında %52 artması beklendiğinden, siz de bu eğilimden daha fazla yararlanabilirsiniz.***

FamousBirthdays.com'un kurucusu olan Evan Britton, ''Farkına varılması gereken temel konu, mobil marketlerde büyüme sağlamanın, daha iyi bir deneyim sunma ile ilgili olduğudur... reklam gelirlerini artırmada mobil ortamların potansiyeli çok büyüktür (yayıncılara ait daha fazla öykü bulun).

2. Duyarlı tasarıma sahip bir web sitesi oluşturmayı planlıyorum. Duyarlı reklam birimlerinin performansı nasıldır? 

Duyarlı düzenlere uyumlu bir şekilde çalışan duyarlı reklam birimlerinin genel olarak normal reklam birimlerine göre daha iyi performans gösterdiğini saptadık. Bu, mobil kullanıcılarınıza sunduğunuz deneyimi geliştirmenize yardımcı olur. Yeni başlıyorsanız, akıllı boyutlandırma modunu kullanmanızı öneririz. Ancak, reklam boyutlarını daha ayrıntılı bir düzeyde özelleştirmek istiyorsanız, geliş modu da kullanabilirsiniz. Yardım Merkezi'nde gelişmiş mod için örnek kodlar bulabilirsiniz.

3. Mobil site reklam yerleşimi için en iyi uygulamalar nelerdir?


En iyi reklam yerleşimi sitenizin içeriğine ve yapısına bağlıdır. Ancak, aşağıda mobil siteler için önerdiğimiz yerleşimleri görebilirsiniz. Yayıncıların, yüksek performans gösteren ve mobil ekranlara iyi bir şekilde sığan büyük mobil banner'ı (320x100) ve orta boy dikdörtgen (300 x250) boyutları kullanmalarını öneririz.

4. Mobil sayfalarda izin verilen maksimum reklam sayısı nedir?

Mobil sitelere sayfa başına 3 içerik reklamı birimi yerleştirebilirsiniz. Bu, masaüstü sitelerde izin verilen reklam birimi sayısıyla aynıdır. Kullanıcıların daha küçük ekranlarda aradıklarını bulabilmeleri için içerik ve reklamlar arasındaki dengeye dikkat edin. Lütfen, ilk ekranınızda sadece reklam göstermekten kaçının.

5. Mobil sitemde kullanıcı deneyimini nasıl geliştirebilirim?

Mobil kullanıcılara sunduğunuz deneyimi incelemek için, PageSpeed ​​Insights aracını deneyin ve kullanıcı deneyimi bölümündeki önerileri okuyun. Daha ayrıntılı ve teknik yaklaşımlar için, Google Developers sitesindeki Web Fundamentals'taki kaynakları incelemenizi öneririz. Burada, içeriğinizi mümkün olduğunca hızlı sunma, resimleri ve videoları optimize etme, kullanıcılar için mobil deneyimi geliştirme hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz. Mobil site tasarımının bir kaç örneğini görmek istiyorsanız, Mobil Site Tasarım İlkeleri broşürünü inceleyin.

Başka sorularınız mı var? Forumu ziyaret edin ve en iyi çoklu ekran uygulamalarını öğrenmek için diğer yayıncılarla bir sohbet başlatın.

* Şu anda yalnızca İngilizce, İspanyolca ve Japonca Forumlarda mevcuttur.
** Kaynak -  Google'ın kendi verileri, sonuçların değişiklik gösterebileceğini lütfen unutmayın.
*** Kaynak - Global Ad Spending Growth to Double This Year, 19 Temmuz 2014 (dijital reklamcılık harcamaları, İnternet bağlantısı olan cihazlara sunulan ve herhangi bir biçimde oluşturulmuş tüm reklamlar için yapılan ücretli medya harcamaları da dahildir, mobil İnternet reklam harcamaları, Görüntülü Reklam Ağı'nı ve Arama Ağı'nı da kapsar.)

Gönderen: Maiko Fujita - Çoklu Ekran Uzmanı

Duyarlı web tasarımı, FamousBirthdays.com'a mobil ortamda avantaj sağlıyor

Perşembe, Eylül 18, 2014 | 08:42

Mobil ortama yönelik en iyi web tasarımı yaklaşımının hangisi olduğunu mu merak ediyorsunuz? 2012'de, FamousBirthdays.com'dan Evan Britton'ın aklında da aynı soru vardı. Web sitesi için mobil strateji geliştirme konusunda yardım almak üzere Google'a başvurdu ve ihtiyaçlarına en uygun çözümün duyarlı web tasarımı olduğuna karar verdi.

Evan'ın duyarlı web tasarımını seçmesinin birçok nedeni vardı. Özellikle de, bu tasarım yaklaşımı sayesinde sitenin çeşitli ekran boyutlarına uyum sağlayarak kullanıcılara tüm cihazlarda olumlu bir deneyim sunması seçimini etkiledi. Ayrıca, duyarlı web tasarımının ilk uygulamadan sonra az bakım gerektirmesini beğendi. Bu sayede ekibiyle birlikte siteyi büyütmeye odaklanabildi.

FamousBirthdays.com, duyarlı web tasarımını uygulamaya koymadan önce ayda yaklaşık 100.000 mobil ziyaret alıyordu. Mobil cihazlar için optimize edilmiş bir site hazırladıktan sonra bu sayı 2 milyonu aştı. Evan, "mobil ortamda reklam gelirini artırma potansiyelinin çok büyük olduğuna" inanıyor ve mobil ortamdaki yirmi katlık bu büyümeyi, duyarlı web tasarımını uyguladıktan sonra kullanıcı deneyiminin daha iyi olmasıyla ilişkilendiriyor. Bu hızlı büyümeyi yönetmek için şu anda sitenin on iki kişilik bir ekibi var. Evan "duyarlı web tasarımı olmadan bu kadar hızlı büyüyemezdik" diyor.


Yardım Merkezimizi ziyaret ederek bu öykünün tamamını okuyabilir ve birden çok ekran stratejisini başarılı bir şekilde kullanan diğer yayıncıların öykülerini inceleyebilirsiniz.

Gönderen: Elise Thygesen, AdSense Optimizasyon Uzmanı

Google Yayıncı Araç Çubuğu'ndaki yeni Google Analytics entegrasyonu sayesinde, edindiğiniz bilgileri iki katına çıkarın

Cuma, Eylül 05, 2014 | 06:00

Sitenizin performansı veya kullanıcı davranışıyla ilgili zengin bilgilere ve önemli verilere ulaşmak istiyorsanız, muhtemelen Google Yayıncı Araç Çubuğu'nu veya Google Analytics'i zaten kullanıyorsunuzdur. Bugünden itibaren, Google Yayıncı Araç Çubuğu'ndaki Google Analytics entegrasyonu sayesinde tek bir tıklamayla doğrudan sitenizin sayfalarından daha fazla bilgiye ulaşabilirsiniz.


Google Yayıncı Araç Çubuğu artık, sitenizin performansıyla ilgili güncel bilgiler ve engelleme denetimlerin yanı sıra, Google Analytics'in sağladığı güç sayesinde kullanıcı davranışıyla ilgili bilgiler de sunmaktadır. Bu bilgilerden yararlanarak kullanıcı demografisini ve trafik kaynaklarını daha iyi anlayıp kitle geliştirme stratejinizi şekillendirebilirsiniz. Ayrıca, Sayfa İçi Analytics'i kullanarak kullanıcılar arasında en popüler olan sayfa bölümlerinin hangileri olduğunu öğrenebilirsiniz. Google Yayıncı Araç Çubuğu'nda şu anda sunulan bilgilerde olduğu gibi, bu yeni verilere sayfalarınızı Chrome'da görüntülediğiniz sırada doğrudan ulaşabilirsiniz.

Google Analytics artık varsayılan olarak Google Yayıncı Araç Çubuğu'na entegredir. Daha fazla bilgi edinmek için Yardım Merkezi'ni ziyaret edebilirsiniz.

Henüz Google Yayıncı Araç Çubuğu'nu kullanmıyorsanız, hemen Chrome Web Mağazası'ndan indirin. Her zaman olduğu gibi, bu yeni sürümle ilgili görüşlerinizi öğrenmek isteriz. Bu yayının altındaki yorum bölümünde düşüncelerinizi bizimle paylaşabilirsiniz.

Gönderen: Araceli Checa, Yazılım Mühendisi

Özel boyutlu reklamlarla reklam yerleşiminizin verimliliğini artırın

Pazartesi, Haziran 09, 2014 | 00:00

İki ay önce, web sitenizin kullanılabilir reklam alanından yararlanarak kazanç potansiyelinizi büyütmenizi sağlayacak yeni bir özellik olan özel boyutlu reklamları kullanıma sunmuştuk. Bugün, bu özelliğe ve ondan en fazla yararı nasıl elde edebileceğinize daha yakından bakacağız.

Özel boyutlu reklamlar nedir?

Önceden tanımlı normal reklam biçimlerimizden farklı olarak özel boyutlu reklamlar, reklam birimlerinizin genişlik ve yüksekliğini ihtiyaçlarınıza veya tercihlerinize göre seçmenize olanak tanır.

Özel boyutlu reklamları neden kullanmalıyım?

Özel boyutlu reklamlarla, web sitenizdeki hemen her boş alana sığacak bir reklam birimi oluşturabilirsiniz. Bu, mevcut alanınızdan en fazla yararı elde etmenize ve AdSense kazanç potansiyelinizi büyütmenize yardımcı olur.

Deneyimlerimize göre, Türkiye için aşağıdaki reklam boyutları özellikle iyi performans göstermektedir: 600x90, 620x90 ve 650x90.

Özel boyutlu reklam biriminde metin ve resim reklamları nasıl sunuyorsunuz?

Metin reklamlar için, tüm reklam birimini doldururuz ve o reklam biriminin performansını en üst düzeye çıkarmak için gösterilecek en uygun reklam sayısını belirleriz.

Resim reklamlar için, özel boyuttan daha küçük olan bir sonraki reklam boyutunu sunarız. Örneğin, özel reklam birimi boyutunuz 800x100 ise 768x90 boyutunu sunarız. Daha sonra bunu dikey olarak reklam biriminin en üstüne ve yatay olarak reklam biriminin ortasına hizalarız.

Özel boyutlu bir reklamı nasıl oluştururum?

Özel boyutlu bir reklamı birkaç basit adımda oluşturabilirsiniz. Kodun eşzamanlı olmayan sürümünü kullanmanızı öneririz.

Özel boyutlu reklamlar hakkında başka neleri bilmem gerekir?

Olumlu bir kullanıcı deneyimi sağlamak için, reklam boyutlarındaki maksimum ve minimum piksel sayılarına ilişkin birkaç sınırlama getirdik. Bu sınırlamaların dışındaki özel boyutlu reklamlar sayfada gösterilmez. Her zaman olduğu gibi, lütfen reklam yerleşimlerinizin AdSense program politikalarımıza uygun olmasını sağlayın.

Bu özellik hakkında daha fazla bilgiyi nerede bulabilirim?

Aşağıda, özel boyutlu reklamlar hakkında bazı ek kaynaklar verilmiştir:

Yardım Merkezi - Özel boyutlu reklam birimleri hakkında
Inside AdSense Blogu - Özel reklam boyutlarına giriş

Bu bilgilerin size yararlı olacağına inanıyor ve bu yeni özelliğin AdSense gelirinizi daha da artırmaya yardımcı olmasını umuyoruz!

Gönderen: Alexey Petrov, AdSense Ürün Uzmanı