Inside AdSense Blog

Google'a içeriden bir bakış.

Kazançlarınızı kontrol etme, temel raporlara göz atma veya uyarıları görüntüleme işlemlerini hızlı bir şekilde yapmak mı istiyorsunuz? Mobil arayüzümüzü kullanarak hemen AdSense'te oturum açın.


Kullanıcıların mobil cihazlara uygun sayfalar bulmasına yardımcı olma

Perşembe, Aralık 18, 2014 | 03:39

(Bu yazı ilk olarak Webmaster Central Blog'da yayınlanmıştır.)

Cep telefonunuzda Google Arama sonucuna dokunup da kendinizi metnin çok küçük, bağlantıların minicik olduğu ve içeriğin tamamını görmek için iki yana kaydırmanız gereken bir sayfada bulduğunuz oldu mu? Bu durum genellikle web sitesi cep telefonunda görüntülenmek için optimize edilmediğinde oluşur.
Bugünden itibaren, kullanıcıların aradıkları bilgiyi bulmalarını kolaylaştırmak için, mobil arama sonuçlarımıza "mobil cihazlara uygun" etiketini ekliyoruz.

Bu değişiklik, önümüzdeki birkaç hafta içinde tüm dünyada geçerli olacaktır. Bir sayfa, Googlebot'un saptamasına göre aşağıdaki ölçütleri karşılıyorsa "mobil cihazlara uygun" etiketine sahip olabilir:
  • Mobil cihazlarda yaygın olmayan Flash gibi yazılımlar kullanılmaması
  • Zum yapmadan okunabilen metin kullanılması
  • İçeriğin kullanıcıların yatay kaydırma veya zum yapmasını gerektirmeyecek şekilde, ekrana uygun olarak boyutlandırılması
  • Doğru bağlantıya kolayca dokunulması için bağlantıların birbirinden yeterince uzak yerleştirilmiş olması
Sayfanızın mobil cihazlara uygunluk ölçütlerini karşıladığından emin olmak istiyorsanız:
Yukarıdaki belge ve araçlar şu anda İngilizce olarak sunulmaktadır. Önümüzdeki birkaç hafta için başka dillerde de sunulacaktır.

Herhangi bir sorunuz varsa veya başkalarının mobil cihazlara uygun siteler oluşturmasına yardımcı olmak istiyorsanız Webmaster Help Forum'unu (Web Yöneticisi Yardım Forumu) ziyaret edin. Gelecekte mobil cihazlara uygun çok daha fazla web sitesi görmeyi umuyoruz. Hep birlikte, İnternet'i tüm kullanıcılar için daha iyi bir yer haline getirelim!

Yayınlayan: Ryoichi Imaizumi ve Doantam Phan, Google Mobil Arama

AdSense yayıncıları için: Mobil cihazlara uygun web sitenizi hemen oluşturmaya başlamak için Birden Çok Ekran Başlangıç Kılavuzumuza göz atmayı unutmayın.

En Çok Katkıda Bulunanları Google ofislerinde kutluyoruz

Cuma, Aralık 12, 2014 | 03:01

Geçen yıl Yardım Forumlarımızda En Çok Katkıda Bulunanlar, her yıl düzenlenen En Çok Katkıda Bulunanlar Zirvesi için Googleplex'te bize katıldı. Bu yıl dünya genelindeki 17 Google ofisimiz, AdSense Yardım Forumu da dahil tüm Yardım Forumlarında En Çok Katkıda Bulunanlara ev sahipliği yaptı.

Bu vesileyle, AdSense Yardım Forumlarına En Çok Katkıda Bulunanlara, Yükselen Yıldızlara ve AdSense Uzmanlarına, AdSense Yardım Forumu'nda her gün soru cevaplayarak yayıncılarımıza yardımcı oldukları için teşekkür etmek isteriz. Katkılarınız ve bağlılığınız için sizlere müteşekkiriz.

Japonca ve Korece forumların Tokyo buluşmasından bir kare

AdSense'e En Çok Katkıda Bulunanlardan biri olmak ister miydiniz? En Çok Katkıda Bulunan Programı hakkında daha fazla bilgi edinin ve AdSense Yardım Forumu'na katılın.

Yayınlayan: Eri Shikamura - AdSense Destek Ekibi

Google Analytics'i Google AdSense hesabınıza bağlamak artık çok kolay

Perşembe, Kasım 13, 2014 | 09:42

Web sitenizi büyütmek ve reklam gelirinizi artırmak istiyorsanız, kitlenizi anlamanız gerekir. Google Analytics, sitenizin ziyaretçilerini daha iyi anlamanıza ve siteniz için doğru stratejiyi belirlemenize yardımcı olan güçlü bir araçtır.

Kısa süre önce, Google Analytics'i AdSense hesabınıza bağlama yöntemini iyileştirerek, sitenizde neyin işe yaradığının anlaşılmasını hiç olmadığı kadar kolay hale getirdik. Bu yeni güncellemeyle birlikte, AdSense hesabınızı Google Analytics'e daha az sayıda adımda bağlayabilir ve AdSense hesabınızı birden çok Google Analytics hesabına bağlayabilirsiniz.

Google Analytics'i AdSense hesabınıza henüz bağlamadıysanız, kitleniz hakkında daha fazla bilgi edinmek için şimdi çok uygun bir zaman. Hesapları bağlamanız size aşağıdaki konularda yardımcı olabilir:

  • Web sitenizi optimize etme: Trafik kaynakları, coğrafyalar, cihazlar, sayfalar ve tarayıcılar genelinde fırsatları tanımlayın.
  • Kullanıcı deneyimini iyileştirme: Ziyaretçileriniz arasında hangi sayfaların popüler olduğunu ve onları hangi sayfaların uzaklaştırdığını görün.  Ziyaretçilerinizin dikkatlerini yoğunlaştırdıkları alanları anlamak, reklamlarınızı, kullanıcıların bakma olasılığı en yüksek yerlere yerleştirmenize de yardımcı olur.
  • Geliri artırma: Kazançların, ziyaret sıklığı ve sayfa derinliği gibi çeşitli kullanıcı davranışı biçimlerinden nasıl etkilendiğine göre değişiklikler yapın.

Yardım Merkezimizden, Google Analytics'i AdSense hesabınıza nasıl bağlayacağınızı öğrenin ve gelir fırsatlarını tanımlamaya başlayın. Google Analytics hesabınız yoksa, şimdi hesabınızı kolayca oluşturabilirsiniz.

Her zamanki gibi geri bildirimlerinizi almaktan mutluluk duyuyoruz. Bu yayının alt tarafındaki yorum bölümünde, Google Analytics'e ilişkin düşünce ve görüşlerinizi bizimle paylaşabilirsiniz.

Gönderen: Matthew Anderson - Ürün Yöneticisi, Publisher Analytics

AdSense, AdMob ve diğer Google yayıncı çözümleri hakkındaki görüşlerinizi bizimle paylaşın

Çarşamba, Ekim 29, 2014 | 05:19

Labels: ,

Görüşleriniz ve önerileriniz, yayıncılara yönelik tekliflerimizi şekillendirmemizde kilit rol oynar. Bu nedenle, altı ayda bir yapılan ve 3 Kasım'da kullanıma sunulacak olan yayıncı anketimizde görüşlerinizi duymak için sabırsızlanıyoruz. Görüşlerinizi paylaşarak sesinizi duyurun ve sizlere daha kullanışlı, daha etkili bir yayıncı deneyimi sunmamıza yardımcı olun.

Bu anketten toplanan geri bildirim, ürünümüze ilişkin yol haritamızı belirlememize yardımcı olması için dikkatle incelenecektir. Son ankette belirttiğiniz öneriler sayesinde, kazançlarınızı artırmak ve hizmetimizi iyileştirmek üzere bir dizi yeni özelliği kullanıma sunduk. Örneğin AdSense'de, dergi reklamlarına ilişkin performansın iyileştirilmesi, AdSense Reklam İnceleme Merkezi'ndeki gelişmiş kontrol filtreleri ve para havalesinin kolay bir ödeme yöntemi olarak daha fazla ülkede kullanıma sunulmas gibi yenilikler sunduk. Ayrıca, Google Analytics'in yeni AdMob'a entegrasyonu ile artık ek analizlere erişiminiz de bulunuyor.

Önümüzdeki haftalarda e-posta yoluyla bir anket alabilirsiniz. Bu ankete katılmak için lütfen aşağıda belirtilen adımları en kısa sürede uygulayın:


İster bu ankete daha önce katılmış ister ilk defa katılıyor olun, performansımızla ilgili düşüncelerinizi bize iletmek üzere vakit ayırdığınız için teşekkür ederiz. Düşüncelerinizi öğrenmek için sabırsızlanıyoruz.

Gönderen: Adriana Satmarean - AdSense Yayıncı Memnuniyeti Ekibi

Reklam İnceleme Merkezi için yeni kontrol filtreleri

Pazartesi, Ekim 20, 2014 | 03:33

Hâlihazırda birçoğunuz, web sitenizde görüntülenen reklamları izlemek ve kontrol etmek için Reklam İnceleme Merkezi'ni kullanıyorsunuz. Kısa süre önce, belirli reklamları aramak için daha fazla seçeneğe sahip olmak istediğinizi belirten görüşlerinizi bize ilettiniz. Bugün, daha da fazla kontrol sahibi olmanızı sağlayacak iki yeni filtreyi kullanıma sunuyoruz.

Benzer görünen reklamları bulun
Engellemek istediğiniz bir reklam saptadığınızda, bununla alakalı reklamları (ör. açılış sayfası veya reklamvereni aynı olan reklamlar) bulmayı seçebilirsiniz. Bu özelliği geliştirdik ve artık "alakalı reklamlar" araması yaptığınızda, benzer görünüme sahip reklamları da göreceksiniz. Bu filtre, izin vermek veya engellemek için benzer reklamlar ararken zaman kazanmanıza yardımcı olabilir.

Reklamları dile göre filtreleyin
Web siteniz uluslararası bir kapsama sahipse, web sitenizdeki reklamlar farklı dillerde görüntülenebilir. Artık, sitenizde yayınlanan reklamları Reklam İnceleme Merkezi'nde dile göre filtreleyebilirsiniz. Örneğin, son otuz gün içinde gösterilen İspanyolca dilindeki tüm reklamları görmeyi seçebilirsiniz.


Reklam İnceleme Merkezi'nde nasıl reklam aranacağı hakkında daha fazla bilgiyi Yardım Merkezi'nde bulabilirsiniz. Görüş ve önerilerinizi aşağıdaki yorum bölümüne girerseniz memnuniyet duyarız.

Gönderen: Robin Schlinkert - Ürün Yöneticisi

Google Görüntülü Reklam Ağı'nda metin reklamlar için mobil cihazlara daha uygun bir görünüm

Cuma, Ekim 17, 2014 | 07:44

Okunaklılık ve görünüm, pozitif bir mobil kullanıcı deneyiminin olmazsa olmazlarıdır. Bu yüzden, metin reklamlarımızın Google Görüntülü Reklam Ağı'ndaki tasarımında bazı değişiklikler yaptık.

Yeni metin reklamlardaki başlık ve açıklama satırları, mobil kullanıcılarınız tarafından artık daha kolay okunabilecek. Reklam açıklaması daha belirgin bir hale getirildiği için, sitenizin ziyaretçileri, reklamın neyle ilgili olduğunu daha hızlı bir şekilde anlayabilecekler. Ayrıca, reklam biçiminin kendilerine sunduğu daha interaktif deneyim sayesinde, parmaklarını ekran üzerinde kaydırarak veya noktaya dokunarak reklamverenin web sitesi URL'sini görebilecekler.


Yeni metin reklamlarımızla tanışmak için hazır olun. Bu tasarım değişikliği hakkındaki düşüncelerinizi AdSense+ sayfamız aracılığıyla bize iletebilirsiniz.

Gönderen: Matt Salisbury - Birden Çok Ekran Uzmanı

Google AdSense, çoklu ekran ile ilgili sıkça sorulan soruları yanıtlıyor

Cuma, Eylül 26, 2014 | 09:31

Yakın zamanda, AdSense Yardım Forumu'nda*, çoklu ekran optimizasyonu hakkında sorularınızı sorabileceğiniz ve deneyimlerinizi paylaşabileceğiniz bir yer olan Going Multi-Screen (Çoklu Ekrana Geçiş) adında yeni bir kategori açtık. Bugünkü blog yayınında, bu zamana kadar en fazla gönderilen ilk 5 soruyu özetleyeceğiz. Soruları ve yanıtları yararlı bulacağınızı umarız.

1. Web sitelerini çoklu ekran için optimize etmek kaynak ve emek gerektiriyor. Bu, yaptığım yatırıma ve harcadığım zamana değer mi?

Evet, çoklu ekrana geçiş her zaman bir günde gerçekleştirebileceğiniz bir şey olmasa da, harcadığınız zamana ve yaptığınız yatırıma değer. Araştırmalarımızda, bu geçişin hem para kazanma hem de kullanıcı deneyimine ilişkin yarar sağladığı görülmüştür. Mobil cihazlar için optimize edilmiş siteler ile yayıncılar ortalama olarak %8 daha yüksek BGBG'ye sahip olabilir ve site trafikleri, mobil cihazlar için optimize edilmemiş sitelerin yayıncılarına göre iki kat daha hızlı büyüme gösterir.** Mobil cihazlar için optimize edilmiş bir siteye sahip olmak, sitede harcanan zamanı ve hemen çıkma oranını artırmaya da yardımcı olabilir.

Ayrıca, küresel reklamverenlerin mobil reklamlara yaptığı harcamaların
2015 yılında %52 artması beklendiğinden, siz de bu eğilimden daha fazla yararlanabilirsiniz.***

FamousBirthdays.com'un kurucusu olan Evan Britton, ''Farkına varılması gereken temel konu, mobil marketlerde büyüme sağlamanın, daha iyi bir deneyim sunma ile ilgili olduğudur... reklam gelirlerini artırmada mobil ortamların potansiyeli çok büyüktür (yayıncılara ait daha fazla öykü bulun).

2. Duyarlı tasarıma sahip bir web sitesi oluşturmayı planlıyorum. Duyarlı reklam birimlerinin performansı nasıldır? 

Duyarlı düzenlere uyumlu bir şekilde çalışan duyarlı reklam birimlerinin genel olarak normal reklam birimlerine göre daha iyi performans gösterdiğini saptadık. Bu, mobil kullanıcılarınıza sunduğunuz deneyimi geliştirmenize yardımcı olur. Yeni başlıyorsanız, akıllı boyutlandırma modunu kullanmanızı öneririz. Ancak, reklam boyutlarını daha ayrıntılı bir düzeyde özelleştirmek istiyorsanız, geliş modu da kullanabilirsiniz. Yardım Merkezi'nde gelişmiş mod için örnek kodlar bulabilirsiniz.

3. Mobil site reklam yerleşimi için en iyi uygulamalar nelerdir?


En iyi reklam yerleşimi sitenizin içeriğine ve yapısına bağlıdır. Ancak, aşağıda mobil siteler için önerdiğimiz yerleşimleri görebilirsiniz. Yayıncıların, yüksek performans gösteren ve mobil ekranlara iyi bir şekilde sığan büyük mobil banner'ı (320x100) ve orta boy dikdörtgen (300 x250) boyutları kullanmalarını öneririz.

4. Mobil sayfalarda izin verilen maksimum reklam sayısı nedir?

Mobil sitelere sayfa başına 3 içerik reklamı birimi yerleştirebilirsiniz. Bu, masaüstü sitelerde izin verilen reklam birimi sayısıyla aynıdır. Kullanıcıların daha küçük ekranlarda aradıklarını bulabilmeleri için içerik ve reklamlar arasındaki dengeye dikkat edin. Lütfen, ilk ekranınızda sadece reklam göstermekten kaçının.

5. Mobil sitemde kullanıcı deneyimini nasıl geliştirebilirim?

Mobil kullanıcılara sunduğunuz deneyimi incelemek için, PageSpeed ​​Insights aracını deneyin ve kullanıcı deneyimi bölümündeki önerileri okuyun. Daha ayrıntılı ve teknik yaklaşımlar için, Google Developers sitesindeki Web Fundamentals'taki kaynakları incelemenizi öneririz. Burada, içeriğinizi mümkün olduğunca hızlı sunma, resimleri ve videoları optimize etme, kullanıcılar için mobil deneyimi geliştirme hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz. Mobil site tasarımının bir kaç örneğini görmek istiyorsanız, Mobil Site Tasarım İlkeleri broşürünü inceleyin.

Başka sorularınız mı var? Forumu ziyaret edin ve en iyi çoklu ekran uygulamalarını öğrenmek için diğer yayıncılarla bir sohbet başlatın.

* Şu anda yalnızca İngilizce, İspanyolca ve Japonca Forumlarda mevcuttur.
** Kaynak -  Google'ın kendi verileri, sonuçların değişiklik gösterebileceğini lütfen unutmayın.
*** Kaynak - Global Ad Spending Growth to Double This Year, 19 Temmuz 2014 (dijital reklamcılık harcamaları, İnternet bağlantısı olan cihazlara sunulan ve herhangi bir biçimde oluşturulmuş tüm reklamlar için yapılan ücretli medya harcamaları da dahildir, mobil İnternet reklam harcamaları, Görüntülü Reklam Ağı'nı ve Arama Ağı'nı da kapsar.)

Gönderen: Maiko Fujita - Çoklu Ekran Uzmanı