Inside AdSense Blog

Google'a içeriden bir bakış.

Kazançlarınızı kontrol etme, temel raporlara göz atma veya uyarıları görüntüleme işlemlerini hızlı bir şekilde yapmak mı istiyorsunuz? Mobil arayüzümüzü kullanarak hemen AdSense'te oturum açın.


Web siteniz Sevgililer Günü'ne hazır mı?

Cuma, Şubat 13, 2015 | 03:55

Sevgililer Günü yaklaşıyor ve havada aşk kokusu var. Müşterilerin %25'i Sevgililer Günü hediyelerini İnternet üzerinden almayı planlıyor*. Bu, reklamverenlerin daha fazla harcama yapması ve sizin de daha fazla kazanç elde etmeniz için mükemmel bir fırsat.

Bu yoğun dönemden en iyi şekilde yararlanmak için, web sitenizdeki reklamları optimize etmeye ilişkin ipuçlarıyla başlayalım:

1. Birden çok reklamla geliri en üst düzeye çıkarın: Daha fazla reklam göstermek daha fazla kazanç elde etmenize yardımcı olabilir. Sitenizdeki her sayfaya en fazla üç standart İçerik için AdSense reklamı (en fazla bir adet 300x600 boyutunda reklam veya benzer boyutlu reklam içerir) yerleştirilebilirsiniz. Sitenizin içeriğiyle reklamları dengelediğinizden emin olmak için, AdSense Yardım Merkezi'ne giderek, mükemmel bir kullanıcı deneyimi oluşturmaya ilişkin önerilerimize göz atın.

2. Web sitenize en uygun reklam yerleşimini bulun: Sitenize yönelik en uygun reklam yerleşimini bulmak için reklam yerleşimine ilişkin en iyi uygulamalarımıza göz atın. (Örneğin, Haber sitesi veya Oyun sitesi için en iyi uygulamalar)

3. Hem metin hem de resim reklamlar gösterin: Hem metin hem de resim reklamlar göstermek, reklam alanınız için daha fazla reklamverenin rekabet etmesine olanak tanır. Bu da daha fazla kazanç elde edebileceğiniz anlamına gelir.

Web sitenizle ilgili daha fazla ipucu almak için, iletişim bilgilerinizi güncelleyin ve AdSense e-postalarına abone olduğunuzdan emin olun.

Gönderen: Yiğit Yücel - Inside AdSense Ekibi

*Kaynak: National Retail Foundation, Ocak 2015

Web Fundamentals (Web'in Temelleri) ve Web Starter Kit (Web Başlangıç Kiti): Modern web geliştirme kaynakları

Salı, Şubat 10, 2015 | 10:07

Son yıllarda mobil cihazlar İnternet'i yeni kullanıcılara ulaştırarak birçok yeni cihaz özelliği, ekran boyutu, giriş yöntemi ve daha fazlasını da beraberinde getirdi. Google Developers ekibi, yayıncıların ve geliştiricilerin bu yeni alanda yer almasına yardımcı olmak için kısa süre önce, web geliştiricilerine yönelik en iyi uygulamalar için yararlı bir kaynak olan Web Fundamentals'ı oluşturdu. Web Starter Kit'in Beta sürümü ile birden çok cihaza uygun deneyim oluşturmayı daha da kolaylaştırdık.

İster kendiniz bir mobil site oluşturuyor, ister bu işlem için bir geliştiriciden destek alıyor olun, bu kaynak başlangıç için size yararlı kılavuzlar sağlar.


Web Fundamentals kılavuzları, hangi çerçeveyi seçerseniz seçin ya da kullanıcılarınız hangi tarayıcıyı kullanırsa kullansın, web platformu için temel kaynak olarak tasarlanmıştır. Bu kılavuzlar, bir site oluşturmanıza yardımcı olacak çok sayıda yararlı makale içerir. Duyarlı düzenler, formlar, dokunmatik özellikler ve performans, bu makalelerde yer alan konulardan birkaçıdır.

Web Fundamentals'ta, mobil cihazlar için optimize edilmiş site oluşturmada yardımcı basit bir kit olan Web Starter Kit'i bulabilirsiniz. Bu kit son derece faydalıdır ve sitenizde uygulayabileceğiniz görsel bir stil kılavuzu da dahil olmak üzere yararlı araçlar içerir.



Bu içeriğin epey teknik ve daha çok web geliştiricilerine yönelik olduğunu unutmayın.  İçeriğin size fazla teknik gelmesi durumuna karşı, mobil cihazlar için optimize edilmiş bir site oluşturmanıza yardımcı olabilecek önerilen sağlayıcıların bir listesini de sunuyoruz (bazı pazarlar için geçerlidir).

Bu alanı sık sık kontrol edin. İleride Web Fundamentals kılavuzlarını daha fazla içerik ve kaynakla güncelleyeceğiz. Ayrıca, deneyimli bir web yöneticisiyseniz, Web Fundamentals GitHub'da sorun bildirerek veya çeviri yaparak Web Fundamentals'a katkıda bulunabilirsiniz.

Yayınlayan: Matt Salisbury, Birden Çok Ekran Uzmanı

Bu blog yayını, orijinal hali Chromium blog'unda yayınlanan içerikten uyarlanmıştır.

Kullanıcıların mobil cihazlara uygun sayfalar bulmasına yardımcı olma

Perşembe, Aralık 18, 2014 | 03:39

(Bu yazı ilk olarak Webmaster Central Blog'da yayınlanmıştır.)

Cep telefonunuzda Google Arama sonucuna dokunup da kendinizi metnin çok küçük, bağlantıların minicik olduğu ve içeriğin tamamını görmek için iki yana kaydırmanız gereken bir sayfada bulduğunuz oldu mu? Bu durum genellikle web sitesi cep telefonunda görüntülenmek için optimize edilmediğinde oluşur.
Bugünden itibaren, kullanıcıların aradıkları bilgiyi bulmalarını kolaylaştırmak için, mobil arama sonuçlarımıza "mobil cihazlara uygun" etiketini ekliyoruz.

Bu değişiklik, önümüzdeki birkaç hafta içinde tüm dünyada geçerli olacaktır. Bir sayfa, Googlebot'un saptamasına göre aşağıdaki ölçütleri karşılıyorsa "mobil cihazlara uygun" etiketine sahip olabilir:
  • Mobil cihazlarda yaygın olmayan Flash gibi yazılımlar kullanılmaması
  • Zum yapmadan okunabilen metin kullanılması
  • İçeriğin kullanıcıların yatay kaydırma veya zum yapmasını gerektirmeyecek şekilde, ekrana uygun olarak boyutlandırılması
  • Doğru bağlantıya kolayca dokunulması için bağlantıların birbirinden yeterince uzak yerleştirilmiş olması
Sayfanızın mobil cihazlara uygunluk ölçütlerini karşıladığından emin olmak istiyorsanız:
Yukarıdaki belge ve araçlar şu anda İngilizce olarak sunulmaktadır. Önümüzdeki birkaç hafta için başka dillerde de sunulacaktır.

Herhangi bir sorunuz varsa veya başkalarının mobil cihazlara uygun siteler oluşturmasına yardımcı olmak istiyorsanız Webmaster Help Forum'unu (Web Yöneticisi Yardım Forumu) ziyaret edin. Gelecekte mobil cihazlara uygun çok daha fazla web sitesi görmeyi umuyoruz. Hep birlikte, İnternet'i tüm kullanıcılar için daha iyi bir yer haline getirelim!

Yayınlayan: Ryoichi Imaizumi ve Doantam Phan, Google Mobil Arama

AdSense yayıncıları için: Mobil cihazlara uygun web sitenizi hemen oluşturmaya başlamak için Birden Çok Ekran Başlangıç Kılavuzumuza göz atmayı unutmayın.

En Çok Katkıda Bulunanları Google ofislerinde kutluyoruz

Cuma, Aralık 12, 2014 | 03:01

Geçen yıl Yardım Forumlarımızda En Çok Katkıda Bulunanlar, her yıl düzenlenen En Çok Katkıda Bulunanlar Zirvesi için Googleplex'te bize katıldı. Bu yıl dünya genelindeki 17 Google ofisimiz, AdSense Yardım Forumu da dahil tüm Yardım Forumlarında En Çok Katkıda Bulunanlara ev sahipliği yaptı.

Bu vesileyle, AdSense Yardım Forumlarına En Çok Katkıda Bulunanlara, Yükselen Yıldızlara ve AdSense Uzmanlarına, AdSense Yardım Forumu'nda her gün soru cevaplayarak yayıncılarımıza yardımcı oldukları için teşekkür etmek isteriz. Katkılarınız ve bağlılığınız için sizlere müteşekkiriz.

Japonca ve Korece forumların Tokyo buluşmasından bir kare

AdSense'e En Çok Katkıda Bulunanlardan biri olmak ister miydiniz? En Çok Katkıda Bulunan Programı hakkında daha fazla bilgi edinin ve AdSense Yardım Forumu'na katılın.

Yayınlayan: Eri Shikamura - AdSense Destek Ekibi

Google Analytics'i Google AdSense hesabınıza bağlamak artık çok kolay

Perşembe, Kasım 13, 2014 | 09:42

Web sitenizi büyütmek ve reklam gelirinizi artırmak istiyorsanız, kitlenizi anlamanız gerekir. Google Analytics, sitenizin ziyaretçilerini daha iyi anlamanıza ve siteniz için doğru stratejiyi belirlemenize yardımcı olan güçlü bir araçtır.

Kısa süre önce, Google Analytics'i AdSense hesabınıza bağlama yöntemini iyileştirerek, sitenizde neyin işe yaradığının anlaşılmasını hiç olmadığı kadar kolay hale getirdik. Bu yeni güncellemeyle birlikte, AdSense hesabınızı Google Analytics'e daha az sayıda adımda bağlayabilir ve AdSense hesabınızı birden çok Google Analytics hesabına bağlayabilirsiniz.

Google Analytics'i AdSense hesabınıza henüz bağlamadıysanız, kitleniz hakkında daha fazla bilgi edinmek için şimdi çok uygun bir zaman. Hesapları bağlamanız size aşağıdaki konularda yardımcı olabilir:

  • Web sitenizi optimize etme: Trafik kaynakları, coğrafyalar, cihazlar, sayfalar ve tarayıcılar genelinde fırsatları tanımlayın.
  • Kullanıcı deneyimini iyileştirme: Ziyaretçileriniz arasında hangi sayfaların popüler olduğunu ve onları hangi sayfaların uzaklaştırdığını görün.  Ziyaretçilerinizin dikkatlerini yoğunlaştırdıkları alanları anlamak, reklamlarınızı, kullanıcıların bakma olasılığı en yüksek yerlere yerleştirmenize de yardımcı olur.
  • Geliri artırma: Kazançların, ziyaret sıklığı ve sayfa derinliği gibi çeşitli kullanıcı davranışı biçimlerinden nasıl etkilendiğine göre değişiklikler yapın.

Yardım Merkezimizden, Google Analytics'i AdSense hesabınıza nasıl bağlayacağınızı öğrenin ve gelir fırsatlarını tanımlamaya başlayın. Google Analytics hesabınız yoksa, şimdi hesabınızı kolayca oluşturabilirsiniz.

Her zamanki gibi geri bildirimlerinizi almaktan mutluluk duyuyoruz. Bu yayının alt tarafındaki yorum bölümünde, Google Analytics'e ilişkin düşünce ve görüşlerinizi bizimle paylaşabilirsiniz.

Gönderen: Matthew Anderson - Ürün Yöneticisi, Publisher Analytics

AdSense, AdMob ve diğer Google yayıncı çözümleri hakkındaki görüşlerinizi bizimle paylaşın

Çarşamba, Ekim 29, 2014 | 05:19

Labels: ,

Görüşleriniz ve önerileriniz, yayıncılara yönelik tekliflerimizi şekillendirmemizde kilit rol oynar. Bu nedenle, altı ayda bir yapılan ve 3 Kasım'da kullanıma sunulacak olan yayıncı anketimizde görüşlerinizi duymak için sabırsızlanıyoruz. Görüşlerinizi paylaşarak sesinizi duyurun ve sizlere daha kullanışlı, daha etkili bir yayıncı deneyimi sunmamıza yardımcı olun.

Bu anketten toplanan geri bildirim, ürünümüze ilişkin yol haritamızı belirlememize yardımcı olması için dikkatle incelenecektir. Son ankette belirttiğiniz öneriler sayesinde, kazançlarınızı artırmak ve hizmetimizi iyileştirmek üzere bir dizi yeni özelliği kullanıma sunduk. Örneğin AdSense'de, dergi reklamlarına ilişkin performansın iyileştirilmesi, AdSense Reklam İnceleme Merkezi'ndeki gelişmiş kontrol filtreleri ve para havalesinin kolay bir ödeme yöntemi olarak daha fazla ülkede kullanıma sunulmas gibi yenilikler sunduk. Ayrıca, Google Analytics'in yeni AdMob'a entegrasyonu ile artık ek analizlere erişiminiz de bulunuyor.

Önümüzdeki haftalarda e-posta yoluyla bir anket alabilirsiniz. Bu ankete katılmak için lütfen aşağıda belirtilen adımları en kısa sürede uygulayın:


İster bu ankete daha önce katılmış ister ilk defa katılıyor olun, performansımızla ilgili düşüncelerinizi bize iletmek üzere vakit ayırdığınız için teşekkür ederiz. Düşüncelerinizi öğrenmek için sabırsızlanıyoruz.

Gönderen: Adriana Satmarean - AdSense Yayıncı Memnuniyeti Ekibi

Reklam İnceleme Merkezi için yeni kontrol filtreleri

Pazartesi, Ekim 20, 2014 | 03:33

Hâlihazırda birçoğunuz, web sitenizde görüntülenen reklamları izlemek ve kontrol etmek için Reklam İnceleme Merkezi'ni kullanıyorsunuz. Kısa süre önce, belirli reklamları aramak için daha fazla seçeneğe sahip olmak istediğinizi belirten görüşlerinizi bize ilettiniz. Bugün, daha da fazla kontrol sahibi olmanızı sağlayacak iki yeni filtreyi kullanıma sunuyoruz.

Benzer görünen reklamları bulun
Engellemek istediğiniz bir reklam saptadığınızda, bununla alakalı reklamları (ör. açılış sayfası veya reklamvereni aynı olan reklamlar) bulmayı seçebilirsiniz. Bu özelliği geliştirdik ve artık "alakalı reklamlar" araması yaptığınızda, benzer görünüme sahip reklamları da göreceksiniz. Bu filtre, izin vermek veya engellemek için benzer reklamlar ararken zaman kazanmanıza yardımcı olabilir.

Reklamları dile göre filtreleyin
Web siteniz uluslararası bir kapsama sahipse, web sitenizdeki reklamlar farklı dillerde görüntülenebilir. Artık, sitenizde yayınlanan reklamları Reklam İnceleme Merkezi'nde dile göre filtreleyebilirsiniz. Örneğin, son otuz gün içinde gösterilen İspanyolca dilindeki tüm reklamları görmeyi seçebilirsiniz.


Reklam İnceleme Merkezi'nde nasıl reklam aranacağı hakkında daha fazla bilgiyi Yardım Merkezi'nde bulabilirsiniz. Görüş ve önerilerinizi aşağıdaki yorum bölümüne girerseniz memnuniyet duyarız.

Gönderen: Robin Schlinkert - Ürün Yöneticisi