Inside AdSense Blog

Google'a içeriden bir bakış.

Kazançlarınızı kontrol etme, temel raporlara göz atma veya uyarıları görüntüleme işlemlerini hızlı bir şekilde yapmak mı istiyorsunuz? Mobil arayüzümüzü kullanarak hemen AdSense'te oturum açın.


Google Arama sonuçları artık daha mobil uyumlu

Pazartesi, Mart 16, 2015 | 06:27

Labels: , , ,

İlk yayınlandığı yer: Webmaster Central Blog (Web Yöneticisi Merkezi Blog'u))

Gün geçtikçe daha fazla kullanıcı İnternet'e erişmek için mobil cihazları kullanıyor. Google Arama bu nedenle algoritmalarını, kullanıcıların mobil uyumlu web sayfalarını ve uygulamaları bulmasına yardımcı olacak şekilde değiştirdi. Google Arama kısa süre önce aşağıdaki iki önemli değişikliği yaparak, kullanıcıların birden çok ekrana uygun içeriği keşfetmelerini daha da kolaylaştırdı:

1. Arama sonuçlarında mobil uyumlu daha fazla web sitesi

21 Nisan'dan itibaren mobil cihazlara uygunluk, Google Arama'daki sıralama sonuçlarını daha fazla etkileyecek. Bu değişiklik, dünya genelinde tüm dillerde yapılan mobil aramaları etkileyecek ve Google Arama sonuçları üzerinde de büyük bir etkiye sahip olacak. Kullanıcılar, cihazları için optimize edilmiş, alakalı ve yüksek kaliteli arama sonuçlarını daha kolay bulabilecek.


Web sitenizin bu değişikliğe hazır olduğundan emin olmak için, mobil uyumlu siteler kılavuzuna göz atın ve birden çok ekrana uygun web sitenizi hemen oluşturmaya başlayın. Aşağıdaki araçları kullanarak sitenizin performansını test edebilirsiniz:
Zaten birden çok ekrana uygun bir web siteniz varsa, en iyi kullanıcı deneyimini sunmak ve para kazanmak için web sitenizi optimize etmek üzere Birden Çok Ekran Uygulama Kılavuzumuza göz atın. Sitenizin arama sonuçlarında gösterilmesine yardımcı olması için Mobil Arama Motoru Optimizasyonu kılavuzunu kullanabilirsiniz.

2. Arama sonuçlarında daha alakalı uygulama içeriği

Google Arama kısa süre önce, dizine eklenen uygulamalardan gelen bilgileri, uygulamayı yüklemiş ve oturumu açık olan kullanıcılara gösterilen arama sonuçlarını sıralama faktörü olarak kullanmaya başladı. Sonuç olarak, Google Arama dizine eklenen uygulamaların içeriğini aramada artık daha dikkat çekici şekilde gösterebilir. Mobil uygulamanız varsa, Uygulama Dizine Ekleme hakkında daha fazla bilgi edinin ve Google Arama'nın bu bilgileri arama sonuçlarında göstermesine izin verin.

Yayınlayan: Yiğit Yücel - Inside AdSense Ekibi

(İlk yayınlayan: Takaki Makino, Chaesang Jung ve Doantam Phan)

İçerik stratejisi konusunda romantik filmlerden öğrenebileceğimiz 8 ipucu

Salı, Mart 10, 2015 | 07:02

Labels:

Romantik filmler, Sevgililer Günü için her zaman popüler bir seçim olmuştur. Bu özel günün ruhuna uygun olarak, içerik stratejisi konusunda bize neler öğretebileceğini görmek için artık klasikleşmiş olan birkaç romantik film izledik (elbette araştırma uğruna).

Bulduğumuz en iyi ipuçlarını sizinle paylaşmak istiyoruz:

1. Not: Seni Seviyorum - Tek bir ortak hedefiniz olsun

Gerry, gönderdiği bir dizi mektupla, Holly'i yeni bir hayata başlamak için cesaretlendirmeye çalışıyordu. Aynı şekilde, siz de bir içerik dizisi oluştururken, bunların kullanıcıların e-posta bültenlerine kaydolmasını sağlamak gibi ortak bir amacı olduğundan veya bu tür bir harekete geçirici mesaj içerdiğinden emin olun. Tüm içerik parçaları birbiriyle bağlantılı olmalı ve ziyaretçilerinizi istediğiniz hedefe yönlendirmeli veya harekete geçirmelidir.

2. Senden Nefret Etmemin 10 Sebebi - Listeye dayalı makalelerden yararlanın

Bu ipucunu doğrudan filmin adından çıkarabiliyoruz. Listeye dayalı makaleler, mesajınızı yapılandırılmış ve ilgi çekici bir biçimde iletmeniz için harika bir yol sunar. Ziyaretçilerinizin dikkatini çekmek için mesajınızı kısa ve okunaklı tutun.

3. Harry Sally ile Tanışınca… - İçeriğinizin akılda kalmasını sağlayın 

Birine bu filmden ne hatırladığını sorsak büyük olasılıkla bize birden fazla etkileyici sahneden birini anlatacaktır. Neden? Çünkü filmde gülünç ve eğlenceli sahneler ustalıkla kurgulanmış olması, bunların çok kolay hatırlanmasını sağlamaktadır. İçeriğinizi oluştururken kendinize şunu sorun: "Bu içerikte akılda kalacak en az bir bölüm var mı? Ziyaretçilerimin akıllarına kazınacak bir şeyler var mı?"

4. Aşk Her Yerde - İçerik parçalarını birbirine bağlayın

"Aşk Her Yerde"de, ortak bir duygu ("aşk") etrafında gelişen birbiriyle bağlantılı dokuz öykü anlatılmaktadır. Site sayfalarınızdaki içeriğin tamamını benzer bir şekilde ele alın. İçeriğinizin her parçası belirli tek bir temayı veya kitleyi hedefleyebilir, ancak sonuçta tüm parçalar aynı amaca hizmet etmelidir.

5. Mesajınız Var - E-posta pazarlamacılığını kullanın

İçeriğiniz için dağıtım kanallarınızı seçerken e-postayı kullandığınızdan emin olun. E-posta, ziyaretçilerinizin bilgilerini güncel tutmak için etkili, kolay ve ucuz bir yol sunabilir. Aynı zamanda mobil kitlenize ulaşmak için de harika bir araçtır.

6. Prenses Gelin - Kitlenizi tanıyın

Bazı izleyiciler için "Prenses Gelin" tüm zamanların en romantik filmidir. Başkaları içinse sıralamaya dahi girememektedir. Bunun nedeni, filmin belirli bir kitleye hitap etmesidir. Aynı şekilde, siz de kitlenizi tanırsanız içerik üretme konusunda başarılı olabilirsiniz. Deneme, pazar araştırması ve diğer araçları kullanarak kitleniz hakkında daha fazla bilgi edinin.

7. Özel Bir Kadın - İçeriğinize benzersiz bir değer katın

"Özel Bir Kadın", klasik Sindirella hikayesinin modern bir yeniden anlatımıdır. Aynı şekilde, içeriğinizin konusunun tamamen orijinal bir düşünce veya konu başlığına dayanması gerekmez. Ziyaretçileriniz, içeriğinizde kişisel görüşünüzü veya içeriğinize kattığınız benzersiz değeri görmek ister. Kendinize şunu sorarak başlayın: "Bu konuya kattığım benzersiz değer nedir?” veya "Başka hiç kimsenin sunmayıp da benim sunduğum şey nedir?”

8. Forrest Gump - İyi bir kullanıcı deneyimi sunun 

Tom Hanks'in Forrest Gump'taki efsane repliğine modern içerik stratejisi anlayışıyla atıfta bulunmak gerekirse: "Hayat, bir ekran denizine benzer. Hangi ekranda çıkacağını asla bilemezsin." Mobil trafikteki hızlı artış nedeniyle, içeriğiniz artık birden fazla cihazda görüntülenmektedir. Sitenizi henüz birden fazla cihaza uygun hale getirmediyseniz Birden Çok Ekran Başlangıç Kılavuzumuza göz atın. Öte yandan, hâlihazırda birden fazla cihaza uygun bir web siteniz varsa, Birden Çok Ekran Uygulama Kılavuzumuzdan yararlanarak kitlenize en iyi ziyaretçi deneyimini sunduğunuzdan emin olun.

Sonuç olarak, bu sekiz ipucu ve içerik stratejinize nasıl uygulanabilecekleri hakkında düşünmeye çalışın. İçeriğinize hak ettiği sevgiyi veriyor musunuz? "Kazablanka"daki Rick ve Ilsa'nın birlikte oldukları sürece "kendilerini daima Paris'te hissetmeleri" gibi, doğru stratejiyi uyguladığınız takdirde siz ve ziyaretçileriniz de her zaman içeriğinize sahip olacaksınız.

Gönderen: Chris Jones, Kitle Geliştirme Uzmanı

"Bu reklamı bir daha gösterme" özelliğine daha fazla işlev ekleniyor

Pazartesi, Mart 02, 2015 | 01:32

Labels: ,

Birkaç yıl önce "Bu reklamı bir daha gösterme" olarak adlandırdığımız bir ürünü kullanıma sunduk. Bu, Google Görüntülü Reklam Ağı'ndaki bazı görüntülü reklamların köşesinde yer alan küçük bir [x] işaretiydi. Bir kullanıcı [x] işaretini tıkladığında, artık ona söz konusu reklam kampanyasındaki reklamlar gösterilmiyordu.

Kullanıcı kontrolünün artırılmasının reklam ekosisteminin tamamı için yararlı olduğunu saptadık ve buradan yola çıkarak, kullanıcılara İnternet'te gördükleri reklamlar üzerinde daha fazla kontrol sağlamak amacıyla YouTube'da "Bu reklamı bir daha gösterme" gibi özellikleri ve TrueView reklamları gibi ürünleri kullanıma sunduk. "Bu reklamı bir daha gösterme" özelliği, kullanıcılara belirli reklamlarla ilgilenmediklerini belirtmeleri için bir yol sağlar, reklamverenlerin konuyla ilgilenmeyen kullanıcılara reklam göstermek için para harcamalarını önler ve sizin gibi yayıncılara sitelerinde daha iyi performans gösteren (ve potansiyel olarak daha değerli) reklamlar yayınlama olanağı tanır.

"Bu reklamı bir daha gösterme" özelliği sayesinde, artık bir kullanıcı "[x]" işaretini tıklayıp kısa bir anketi yanıtlarsa, mümkün olduğunda reklam sayfadan kaybolacak ve daha önce reklamın kapladığı alan yavaşça daralarak yerini reklamı çevreleyen içeriğe bırakacaktır.


Bu yeni özellik, kullanıcılara reklam birimleri üzerinde ek kontrol sağlıyor. Ayrıca, kullanıcıların tercih etmeyebileceği reklam yerleşimlerini ve reklam öğelerini bulmada bize yardımcı olarak, sitenizde daha iyi performans gösteren reklamlar sunmak için sıkı çalışmaya devam etmemizi sağlıyor.

Her zamanki gibi geri bildirimlerinizi almaktan mutluluk duyacağız. Bu yeni özellik hakkında ne düşündüğünüzü, bu yayının alt tarafındaki yorum bölümüne yazarak bize bildirin.

Gönderen: Michael Aiello - Ürün Yöneticisi

Web siteniz Sevgililer Günü'ne hazır mı?

Cuma, Şubat 13, 2015 | 03:55

Sevgililer Günü yaklaşıyor ve havada aşk kokusu var. Müşterilerin %25'i Sevgililer Günü hediyelerini İnternet üzerinden almayı planlıyor*. Bu, reklamverenlerin daha fazla harcama yapması ve sizin de daha fazla kazanç elde etmeniz için mükemmel bir fırsat.

Bu yoğun dönemden en iyi şekilde yararlanmak için, web sitenizdeki reklamları optimize etmeye ilişkin ipuçlarıyla başlayalım:

1. Birden çok reklamla geliri en üst düzeye çıkarın: Daha fazla reklam göstermek daha fazla kazanç elde etmenize yardımcı olabilir. Sitenizdeki her sayfaya en fazla üç standart İçerik için AdSense reklamı (en fazla bir adet 300x600 boyutunda reklam veya benzer boyutlu reklam içerir) yerleştirilebilirsiniz. Sitenizin içeriğiyle reklamları dengelediğinizden emin olmak için, AdSense Yardım Merkezi'ne giderek, mükemmel bir kullanıcı deneyimi oluşturmaya ilişkin önerilerimize göz atın.

2. Web sitenize en uygun reklam yerleşimini bulun: Sitenize yönelik en uygun reklam yerleşimini bulmak için reklam yerleşimine ilişkin en iyi uygulamalarımıza göz atın. (Örneğin, Haber sitesi veya Oyun sitesi için en iyi uygulamalar)

3. Hem metin hem de resim reklamlar gösterin: Hem metin hem de resim reklamlar göstermek, reklam alanınız için daha fazla reklamverenin rekabet etmesine olanak tanır. Bu da daha fazla kazanç elde edebileceğiniz anlamına gelir.

Web sitenizle ilgili daha fazla ipucu almak için, iletişim bilgilerinizi güncelleyin ve AdSense e-postalarına abone olduğunuzdan emin olun.

Gönderen: Yiğit Yücel - Inside AdSense Ekibi

*Kaynak: National Retail Foundation, Ocak 2015

Web Fundamentals (Web'in Temelleri) ve Web Starter Kit (Web Başlangıç Kiti): Modern web geliştirme kaynakları

Salı, Şubat 10, 2015 | 10:07

Son yıllarda mobil cihazlar İnternet'i yeni kullanıcılara ulaştırarak birçok yeni cihaz özelliği, ekran boyutu, giriş yöntemi ve daha fazlasını da beraberinde getirdi. Google Developers ekibi, yayıncıların ve geliştiricilerin bu yeni alanda yer almasına yardımcı olmak için kısa süre önce, web geliştiricilerine yönelik en iyi uygulamalar için yararlı bir kaynak olan Web Fundamentals'ı oluşturdu. Web Starter Kit'in Beta sürümü ile birden çok cihaza uygun deneyim oluşturmayı daha da kolaylaştırdık.

İster kendiniz bir mobil site oluşturuyor, ister bu işlem için bir geliştiriciden destek alıyor olun, bu kaynak başlangıç için size yararlı kılavuzlar sağlar.


Web Fundamentals kılavuzları, hangi çerçeveyi seçerseniz seçin ya da kullanıcılarınız hangi tarayıcıyı kullanırsa kullansın, web platformu için temel kaynak olarak tasarlanmıştır. Bu kılavuzlar, bir site oluşturmanıza yardımcı olacak çok sayıda yararlı makale içerir. Duyarlı düzenler, formlar, dokunmatik özellikler ve performans, bu makalelerde yer alan konulardan birkaçıdır.

Web Fundamentals'ta, mobil cihazlar için optimize edilmiş site oluşturmada yardımcı basit bir kit olan Web Starter Kit'i bulabilirsiniz. Bu kit son derece faydalıdır ve sitenizde uygulayabileceğiniz görsel bir stil kılavuzu da dahil olmak üzere yararlı araçlar içerir.



Bu içeriğin epey teknik ve daha çok web geliştiricilerine yönelik olduğunu unutmayın.  İçeriğin size fazla teknik gelmesi durumuna karşı, mobil cihazlar için optimize edilmiş bir site oluşturmanıza yardımcı olabilecek önerilen sağlayıcıların bir listesini de sunuyoruz (bazı pazarlar için geçerlidir).

Bu alanı sık sık kontrol edin. İleride Web Fundamentals kılavuzlarını daha fazla içerik ve kaynakla güncelleyeceğiz. Ayrıca, deneyimli bir web yöneticisiyseniz, Web Fundamentals GitHub'da sorun bildirerek veya çeviri yaparak Web Fundamentals'a katkıda bulunabilirsiniz.

Yayınlayan: Matt Salisbury, Birden Çok Ekran Uzmanı

Bu blog yayını, orijinal hali Chromium blog'unda yayınlanan içerikten uyarlanmıştır.

Kullanıcıların mobil cihazlara uygun sayfalar bulmasına yardımcı olma

Perşembe, Aralık 18, 2014 | 03:39

(Bu yazı ilk olarak Webmaster Central Blog'da yayınlanmıştır.)

Cep telefonunuzda Google Arama sonucuna dokunup da kendinizi metnin çok küçük, bağlantıların minicik olduğu ve içeriğin tamamını görmek için iki yana kaydırmanız gereken bir sayfada bulduğunuz oldu mu? Bu durum genellikle web sitesi cep telefonunda görüntülenmek için optimize edilmediğinde oluşur.
Bugünden itibaren, kullanıcıların aradıkları bilgiyi bulmalarını kolaylaştırmak için, mobil arama sonuçlarımıza "mobil cihazlara uygun" etiketini ekliyoruz.

Bu değişiklik, önümüzdeki birkaç hafta içinde tüm dünyada geçerli olacaktır. Bir sayfa, Googlebot'un saptamasına göre aşağıdaki ölçütleri karşılıyorsa "mobil cihazlara uygun" etiketine sahip olabilir:
  • Mobil cihazlarda yaygın olmayan Flash gibi yazılımlar kullanılmaması
  • Zum yapmadan okunabilen metin kullanılması
  • İçeriğin kullanıcıların yatay kaydırma veya zum yapmasını gerektirmeyecek şekilde, ekrana uygun olarak boyutlandırılması
  • Doğru bağlantıya kolayca dokunulması için bağlantıların birbirinden yeterince uzak yerleştirilmiş olması
Sayfanızın mobil cihazlara uygunluk ölçütlerini karşıladığından emin olmak istiyorsanız:
Yukarıdaki belge ve araçlar şu anda İngilizce olarak sunulmaktadır. Önümüzdeki birkaç hafta için başka dillerde de sunulacaktır.

Herhangi bir sorunuz varsa veya başkalarının mobil cihazlara uygun siteler oluşturmasına yardımcı olmak istiyorsanız Webmaster Help Forum'unu (Web Yöneticisi Yardım Forumu) ziyaret edin. Gelecekte mobil cihazlara uygun çok daha fazla web sitesi görmeyi umuyoruz. Hep birlikte, İnternet'i tüm kullanıcılar için daha iyi bir yer haline getirelim!

Yayınlayan: Ryoichi Imaizumi ve Doantam Phan, Google Mobil Arama

AdSense yayıncıları için: Mobil cihazlara uygun web sitenizi hemen oluşturmaya başlamak için Birden Çok Ekran Başlangıç Kılavuzumuza göz atmayı unutmayın.

En Çok Katkıda Bulunanları Google ofislerinde kutluyoruz

Cuma, Aralık 12, 2014 | 03:01

Geçen yıl Yardım Forumlarımızda En Çok Katkıda Bulunanlar, her yıl düzenlenen En Çok Katkıda Bulunanlar Zirvesi için Googleplex'te bize katıldı. Bu yıl dünya genelindeki 17 Google ofisimiz, AdSense Yardım Forumu da dahil tüm Yardım Forumlarında En Çok Katkıda Bulunanlara ev sahipliği yaptı.

Bu vesileyle, AdSense Yardım Forumlarına En Çok Katkıda Bulunanlara, Yükselen Yıldızlara ve AdSense Uzmanlarına, AdSense Yardım Forumu'nda her gün soru cevaplayarak yayıncılarımıza yardımcı oldukları için teşekkür etmek isteriz. Katkılarınız ve bağlılığınız için sizlere müteşekkiriz.

Japonca ve Korece forumların Tokyo buluşmasından bir kare

AdSense'e En Çok Katkıda Bulunanlardan biri olmak ister miydiniz? En Çok Katkıda Bulunan Programı hakkında daha fazla bilgi edinin ve AdSense Yardım Forumu'na katılın.

Yayınlayan: Eri Shikamura - AdSense Destek Ekibi